【和訳】Rebzyyx,hoshie star-all i want is you

 

この曲の主人公はいわゆる精神的な意味を含めたDV彼女(彼氏?)とためにならない関係(toxic relationship)を築いている自覚があるようですが、結局共依存からは抜け出せなさそうな…。

むしろ、精神的な問題があるのは主人公じゃなくて彼女(彼氏)な気がしますが、どうなんでしょうか。

 

 

all i want is you 

 

[Intro: Rebzyyx]

I know what you want, girl

君が欲しいものはわかってる

Let me be the one to

君の唯一の人にならせてよ

Hold your- hold your e-e-ever-

ずっと手を繋いでいよう

We-we could toge-ge-ge-

俺たちは一緒になれるよ

 


[Verse 1: Rebzyyx]

I know what you want, girl

君が欲しいものはわかってる

We'd be good together

一緒にいたらきっと楽しいよ

I’ll make you feel special

君は特別だって思わせてあげる

Help you feel less stressful

君のストレスを減らしてあげる

Fix the holes in your heart

君の心の穴を埋めてあげる

It's what I wanted from the start

それが俺が君に出会った時からしたいこと

I got mental issues

俺は精神に問題があって

Always fucking miss you

いっつも君が恋しい

Tons of bloody tissues(※1)

血だらけのティッシュが山ほど

All of over my room

部屋中に散らばってる

I need to clean them up

片付けなきゃ

Baby I'm fucked up

俺はもうめちゃくちゃ

Baby will you help me

ねえ君は俺を助けてくれる?

Because I’m gonna help you

だって俺も君を助けるから

 


[Chorus: Rebzyyx]

All I want is you now

今俺が欲しいのは君だけ

All I wanna do now

今俺がしたいのは

Is wait for you to call me

君からの連絡を待つことだけ

Baby I'm so sorry

本当にごめんね

Do you wanna hurt me

君は俺を傷付けたいの?

Are you gonna hurt me

君は俺を傷付けるの?

Please don't desert me

お願い 見捨てないで

Please don't desert me

お願い 見捨てないで

All I want is you now

今俺が欲しいのは君だけ

All I wanna do now

今俺がしたいのは

Is wait for you to call me

君からの連絡を待つことだけ

Baby I'm so sorry

本当にごめんね

Do you wanna hurt me

君は俺を傷付けたいの?

Are you gonna hurt me

君は俺を傷付けるの?

Please don't desert me

お願い 見捨てないで

Please don't desert me

お願い 見捨てないで

 


[Verse 2: hoshie star]

Please don't desert me

お願い 見捨てないで

I was up early

朝早く目が覚めて

Up all night

一晩中眠れなかったんだ

I was scratching off the 30s(※2)

パーコセットのせいで肌を掻きむしりながら

You make me feel dirty

君といると自分が汚いって感じるよ

Tell me I’m disgusting

俺がキモいって言ってよ

Tell me that you love me

俺を愛してるって言ってよ

But really you mean nothing

でも君は本当にそんなつもりないんだよね

I don’t wanna talk

話したくない

No it's not up for discussion

話し合いの余地なんかないよ

You control my life

君は俺の人生をコントロールする

I feel like a fucking puppet

パペットにでもなったみたいだ

Keep telling me to shut it

君は俺に「黙ってろ」って言い続ける

Ok baby alright

それでもいいんだ

I remember nights

ちゃんと俺は覚えてるから

We were dancing in the moonlight

月明かりの下で踊った夜を

I remember hiding

あの頃の俺は隠れてたよね

I was shy and I had stage fright

人見知りであがり症だったから

I remember crying

あの頃の俺は泣き虫だったよね

I just want you to be alright

ただ君に大丈夫でいてほしいんだ

Want you to be okay

大丈夫でいてほしいよ

Okay baby alright

それでいいんだ

Want you to be okay

大丈夫でいてほしいよ

Okay baby alright

それでいいんだ

 


[Chorus: Rebzyyx]

All I want is you now

今欲しいのは君だけ

All I wanna do now

今俺がしたいのは

Is wait for you to call me

君からの連絡を待つことだけ

Baby I’m so sorry

本当にごめんね

Do you wanna hurt me

君は俺を傷付けたいの?

Are you gonna hurt me

君は俺を傷付けるの?

Please don't desert me

お願い 見捨てないで

Please don't desert me

お願い 見捨てないで

All I want is you now

今俺が欲しいのは君だけ

All I wanna do now

今俺がしたいのは

Is wait for you to call me

君からの連絡を待つことだけ

Baby I'm so sorry

本当にごめんね

Do you wanna hurt me

君は俺を傷付けたいの?

Are you gonna hurt me

君は俺を傷付けるの?

Please don’t desert me

お願い 見捨てないで

Please don't desert me

お願い 見捨てないで

 

※1 自傷行為

※2 オピオイド系の鎮痛剤であるオキシコドンが含まれている医療薬、パーコセットを主人公は相手恋しさに乱用している…という描写

30sというのはpercocet 30mgという商品名の略称です。オキシコドンには副作用として肌の痒みがあるので、掻きむしってたってわけです。